Tilstede

Helene Elisabeth Sodeland, Mona Stusvik Ellingsæter, Grete Gjertsen, Ole Alexander A. Jensen, Siv Merethe Berge.

1. Elevundersøkelse: 7. klasse har gjennomført undersøkelse, og kommer generelt høyere enn gjennomsnittet i kommunen.
FAU har blitt bedt om å velge to punkter fra undersøkelsen;
  • Videreføres: Lærerstøtte. Vi tenker dette er et viktig punkt å videreføre til alle trinn, både i form av støtten til elever og i kommunikasjon til foreldre.
  • Forbedre: Læringskultur og metode. Her tenker vi mest på områdene motivasjon og mestring. Hvordan kan dette bli bedre?
FAU vil understreke at vi er veldig stolte av resultatene fra 7. klasses undersøkelse, og vil gjerne ha en «oppskrift» på hvordan det har vært jobbet for å oppnå disse resultatene.

2. Evaluering av «leksebevisst skole»: FAU er fornøyd med utkastet, og spent på evalueringen til sommeren. Vi synes spesielt det er positivt at det er en sammenhengende plan som gjelder for hele grunnskolen.

3. IKT- iPad: FAU har et ønske om at det kommer flere sperrer på iPadene. DDV sier det ikke er mulig
FAU lurer da på om det kan være hensiktsmessig å fjerne TEAMS, SAFARI og YouTube fra elevenes iPader, og samtidig se på strengere regler for at elevene har med iPad hjem. Det oppleves ulikt i forhold til regler for å ha med iPad hjem i helga, og FAU ønsker FELLES REGLER for dette.
FAU ønsker også at skoleledelsen kaller inn til et møte med DDV sammen med en representant fra DDV for å drøfte disse sakene!

4. EVT:

• SKOLELYSTFONDET: Her er det mulig å søke om midler til div. Kan elevrådet se på dette?
  • STAFETT FOR LIVET: Tips til tema for aktivitet/ avslutning for skoleåret
  • SPØRSMÅL TIL SKOLEN I FORHOLD TIL KUTT I OPPVEKSTSEKTOREN: Hvilke kutt/ omfordelinger har vært gjennomført? Hvordan evalueres dette? Hvordan står det til med skolens bygninger- inneklima, toalettforhold etc? Hvorfor er deler av bygningsmassen stengt ned, og hva skal til for å kunne ta dette i bruk igjen? Hvem kontrollerer disse tingene, og når ble det utført kontroll sist?
  • INNSPILL FRA FORELDRE: Kan man få en oversikt over antall uønskede hendelser mellom barn? Hvor mye, og hva er rapportert inn?
  1. FORSLAG TIL TEMA OG EVT FOREDRAGSHOLDERE PÅ FORELDREMØTE:
    - Seksualitet- Benedicte Severinsen fra SSK
    - Nettvett- Politiet – gjerne f.o.m. 5. klasse
    - Mobbing- Ingrid Lund fra UiA
  • PÅSKELUNSJ: Ordnes klassevis via klassekontakter i skoletida.

Referent Siv M. Berge